Русский
ՔԱՂԱՔԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆ ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆ ՄՇԱԿՈՒՅԹ ՍՊՈՐՏ ՄԱՄՈՒԼԻ ՏԵՍՈՒԹՅՈՒՆ ՏՆՏԵՍՈՒԹՅՈՒՆ ՖՈՏՈ ՎԻԴԵՈ ՎԵՐԼՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ՊԱՏՄՈՒԹՅԱՆ ԱՅՍ ՕՐԸ ՄԻՋԱԶԳԱՅԻՆ ԱՄԵՆԱԸՆԹԵՐՑՎԱԾ ԻՐԱՎՈՒՆՔ


«Մետաքսի ճանապարհը» կապվել է հարավկովկասյան հանգույցում

ՎԵՐԼՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ

Ng.ru-ն գրում է, որ Թբիլիսիի «Մետաքսի ճանապարհ» չորրորդ համաժողովին մասնակցել են Հայաստանի, Ադրբեջանի և Չեռնոգորիայի կառավարությունների ղեկավարները, ինչպես նաև եվրոպական և ասիական երկրների բարձրաստիճան ներկայացուցիչներ։ Ըստ կազմակերպիչների միջոցառմանը մասնակցում են 60 երկրներից, հյուրերի ընդհանուր թիվը եղել է մոտ 2 հազար մարդ։ Մոդերատորներն են եղել արևմտյան առաջատար լրատվամիջոցները, այդ թվում BBC-ն և Bloomberg-ը:

Բացելով միջոցառումը Վրաստանի վարչապետ Իրակլի Ղարիբաշվիլին ասել է, որ Թբիլիսին բնական կամուրջ է Եվրոպայի և Ասիայի միջև։ Միաժամանակ նա համաժողովի նպատակն է անվանել «Միջին միջանցքի» զարգացումը, որը չինական «Մեկ գոտի, մեկ ճանապարհ» նախաձեռնության մաս է կազմում։

«Մենք արդեն դառնում ենք Արևելք-Արևմուտք տրանսպորտային երթուղու ամենահուսալի տարբերակներից մեկը, ինչպես նաև սերտորեն համագործակցում ենք մեր ադրբեջանցի և ղազախ գործընկերների հետ վերացնելու խոչընդոտները և ամրապնդելու ենթակառուցվածքային հնարավորությունները, պարզեցնելու ընթացակարգերը և կիրառելու միասնական սակագնային քաղաքականություն», - ասել է Ղարիբաշվիլին։ Նա նաև ողջունել է Հայաստանի և Ադրբեջանի իր գործընկերներին՝ Նիկոլ Փաշինյանին և Ալի Ասադովին։ Վրաստանի ղեկավարն ընդգծել է, որ իր կառավարությունը պատրաստ է աշխատել իր հարևան ու բարեկամ երկրների հետ Հարավային Կովկասում խաղաղության հասնելու համար։

Իր հերթին Փաշինյանն ընդգծել է, որ «Մետաքսի ճանապարհը» պատմականորեն կապված է խաղաղության և բարգավաճման հետ։ Միևնույն ժամանակ նա նշել է, որ Հայաստանի ճանապարհներն արդեն բաց են չորս հարևաններից երկուսի (Վրաստանի և Իրանի) համար։ «Ակնհայտ է, որ մեր տարածաշրջանը խաղաղության կարիք ունի։ Ի՞նչ է խաղաղությունը: Դա այն վիճակն է, երբ երկրներն ապրում են բաց սահմաններով, կապված են ակտիվ տնտեսական, քաղաքական, մշակութային և մարդկային կապերով, բոլոր հարցերը դիվանագիտական ​​ճանապարհով և երկխոսությամբ լուծելու փորձ և ավանդույթներ ունեն։ Դա է իրական աշխարհը, և ինչպես տեսնում եք այդ ամենը, այսինքն բաց սահմաններ, տնտեսական, քաղաքական, մշակութային կապեր, անհնար է առանց ճանապարհների»,- ասել է Փաշինյանը։ Այդ կապակցությամբ նա ներկայացրել է ՀՀ կառավարության «Աշխարհի խաչմերուկ» նախագիծը։ Խոսքը վերաբերում է Հայաստանի, Ադրբեջանի, Թուրքիայի և Իրանի միջև հաղորդակցությունների զարգացմանը։  Փաշինյանը հիշեցրել է, որ վերջին 30 տարիներին հայկական երկաթուղիներն ու ճանապարհները չեն կապում Արևելքն ու Արևմուտքը, Կասպից և Միջերկրական ծովերը, Սև ծովն ու Պարսից ծոցը, սակայն դա շտկման կարիք ունի։

Դրան հասնելու համար Հայաստանի վարչապետն առաջարկել է հենվել չորս սկզբունքների վրա: Նախ, բոլոր ենթակառուցվածքները պետք է գործեն այն երկրների ինքնիշխանության և իրավասության ներքո, որոնցով դրանք անցնում են: Երկրորդ հերթին յուրաքանչյուր երկիր իր տարածքում իրականացնում է սահմանային և մաքսային հսկողություն իր պետական ​​մարմինների միջոցով, ինչպես նաև ապահովում է ենթակառուցվածքների, այդ թվում ապրանքների, տրանսպորտային միջոցների և մարդկանց անվտանգությունը։ Երրորդ հերթին ենթակառուցվածքը, ճանապարհները, խողովակները և էլեկտրահաղորդման գծերը կարող են օգտագործվել ինչպես միջազգային, այնպես էլ ներքին կարիքների համար: Չորրորդ հերթին բոլոր երկրները պետք է կարողանան օգտվել միմյանց ենթակառուցվածքներից՝ հավասարության և փոխադարձության հիման վրա։ Վերջինս, ի թիվս այլ բաների, նշանակում է, որ կողմերը կարող են պայմանավորվել պարզեցնել սահմանային և մաքսային հսկողության ընթացակարգերը։

Բացի այդ, Փաշինյանը նշել է, որ հույս ունի մոտակա ամիսներին խաղաղության պայմանագիր կնքել Ադրբեջանի հետ։ Նա ընդգծել է, որ Երևանն ու Բաքուն արդեն պայմանավորվել են ճանաչել միմյանց տարածքային ամբողջականությունը։ Վարչապետը նաև հույս ունի, որ հայ-ադրբեջանական սահմանի սահմանազատումից և սահմանագծումից հետո այն կհամապատասխանի այն ժամանակվա խորհրդային հանրապետությունների միջև 1991 թվականի ժամանակվա վարչական գծին։

Ադրբեջանի կառավարության ղեկավար Ալի Ասադովը նշել է, որ վերջին 30 տարիների ընթացքում իր երկիրը եղել է տարածաշրջանի համար մի քանի կարևոր նախագծերի նախաձեռնող, այդ թվում Բաքու-Թբիլիսի-Ջեյհան նավթամուղը, Բաքու-Թբիլիսի-Կարս երկաթուղին, Հարավային գազային միջանցքը և այլն: «Ադրբեջանն ու Վրաստանը, - ասել է Ասադովը,- առաջին երկրներն էին, որոնք պաշտպանեցին Մեծ Մետաքսի ճանապարհի վերականգնման գաղափարը»։ Միևնույն ժամանակ, Ասադովը հայտարարել է, որ Ղարաբաղի շուրջ երկրորդ պատերազմից հետո Բաքուն «հայտնել է իր դիրքորոշումը խաղաղության համաձայնագրի ստորագրման վերաբերյալ»։ Ադրբեջանի իշխանությունները պատրաստ են աշխատել նաև տրանսպորտային հաղորդակցությունների բացման ուղղությամբ։ Եվ եթե ​​Երևանը պատրաստ լինի դրան, նրանք կկարողանան համաձայնության գալ, բայց եթե դա տեղի չունենա, Ադրբեջանն ուրիշ շատ հնարավորություններ ունի։

Մինչդեռ ng.ru-ի հետ զրուցած փորձագետները Փաշինյանի ելույթից հետո լավատեսությամբ չեն լցվել։ «Ադրբեջանն անընդհատ նոր պահանջներով է հանդես գալիս, ուստի նույնիսկ Լեռնային Ղարաբաղի անկումից հետո արագ ելք սպասել պետք չէ։ Բաքուն ցանկանում է ամրապնդել իր լիդերությունը Հարավային Կովկասում և արդեն շատ առավելություններ ունի տարածաշրջանում։ Նա պարտավոր չէ Երևանի հետ որևէ փոխզիջման գնալ»,- ասում է Ռազմավարական հետազոտությունների և նախաձեռնությունների վերլուծական կենտրոնի ղեկավար Հայկ Խալաթյանը։

Նաև, ըստ փորձագետի, հարցեր է առաջացնում այն փոքր արագությունը, որով Հայաստանի իշխանությունները կառուցում են Հյուսիս-Հարավ ճանապարհը, որը նախատեսված է Իրանին և Վրաստանին կապելու համար։ Չնայած այն հանգամանքին, որ Երևանն այդ երկրների հետ խնդիրներ չունի, երթուղու որոշ հատվածներում աշխատանքները դեռ չեն էլ սկսվել։

«Տեխնիկապես, մինչև տարեվերջ խաղաղության պայմանագրի ստորագրման հետ կապված խնդիրներ չպետք է լինեն,- ասել է ադրբեջանցի քաղաքագետ Իլգար Վելիզադեն,– բոլոր հիմնական հարցերն արդեն լուծված կամ օրակարգից հանված են։ Բայց կան բազմաթիվ նրբերանգներ նույնիսկ չեզոք ձեւակերպումներում, որոնք դեռ պետք է քննարկվեն»։

Միևնույն ժամանակ, Վելիզադեն կարծում է, որ Հայաստանի իշխանությունները ոչ թե պետք է գեղեցիկ խոսեն մակրոտնտեսական նախագծերի մասին, այլ կոնկրետ քայլեր ձեռնարկեն, ինչպես դա անում է Բաքուն իր հարևանների հետ հարաբերություններում։ «Ադրբեջանն ընդլայնում է անցակետերը Ռուսաստանի և Իրանի հետ, կառուցում է նոր ճանապարհներ, կառուցում է պահեստներ... Իր հերթին, Հայաստանի իշխանությունները վերջին երկու տարվա ընթացքում միայն կարողացել են քարտեզ գծել։ Ժամանակն է դադարել անհանգստանալ այսպես կոչված միջանցքային տրամաբանությունից և տեսնել, թե ինչպես է Բաքուն կառուցում մուլտիմոդալ տրանսպորտային միջանցքներ, օրինակ Մոսկվայի հետ»,- եզրափակել է քաղաքագետը։

Նյութը հրապարակման պատրաստեց Կամո Խաչիկյանը

www.1or.am 

Вся страна стала заложницей страхов и тревог Пашиняна: «Паст»Опасный меморандум: от чего на самом деле страдает Армения? «Паст»Следующей власти придется начинать все с нуля: «Паст»Крайне опасные месседжи с Запада: «Паст»Грузия будет требовать медицинскую страховку для въезда в страну с 1 январяДело об избиении несовершеннолетнего в селе Зоракан передано в судНад базой атомных подлодок во Франции зафиксировали неопознанные дроныПрезидент Индии угостила Путина вегетарианским ужиномМы тут не причем: «Гражданский договор» прокомментировал уголовное преследование Аршака ХачатрянаПредстоятель епархии: Воскресную литургию в церкви «Сурб Йот Верк» в Гюмри совершат не служители епархииАзербайджанцы повредили монастырь «Сурб Аменапркич» XVII века в АрцахеТрамп выразил надежду, что сможет положить конец украинскому конфликтуДобыча полезных ископаемых — занятие не для глупых. «Паст».Почему бывший министр обороны «заговорил сейчас»? «Паст».«Почему стрелы были направлены именно в адрес “того, кто разнимает драку”. «Паст»«Это издевательство над государственностью». «Паст»Спорное положение закона – политическая дубинка. «Паст»Пашинян против Церкви: вместо борьбы с кризисом — борьба с Католикосом: «Паст»Пашинян: Вопрос Нагорного Карабаха был решен в 1996 г, просто никто нам об этом не говорилBloomberg: ЕС поставляет в Нигерию запрещенные пестициды, вызывающие ракПашинян: В документах по Карабаху есть детали, которые способны вызывать международные проблемыСША приостановили прием иммиграционных заявлений из 19 стран после стрельбы у Белого домаРютте: Австралия и Новая Зеландия подключились к закупкам оружия для УкраиныМинфин Армении: Расходы на нужды ряда министерств было решено увеличитьТатоян: Пять уроков, которые следует извлечь из публикации документов, связанных с Арцахским конфликтомБезопасная авантюра без «парашюта». «Паст»Отныне не «спонтанно», а организованно. «Паст».Откуда они взяли «голубиную» технологию? «Паст».Министр обороны РА принял участие в открытии выставки «EDEX 2025» в ЕгиптеАджапахян и Галстанян выступили с заявлением: Предлагаем прекратить полномочия непокорных предстоятелейЦена серебра обновила рекорд - $57,86 за унциюВ Ереване обрушилась часть здания бывшего фортепианного завода: есть пострадавшийЗаседание Антикоррупционного суда по делу о признанной антиконституционной статье продолжится 17 декабряЭдмон Марукян обратился к Католикосу всех армян: Прошу лишить сана Навасарда Кчояна«Альтернативные проекты»: Очень часто сложные вопросы имеют простые решенияАвтодороги на территории Армении в основном открыты для проезда транспортаWSJ: на переговорах во Флориде обсуждается «обмен территориями» и выборы в УкраинеSIPRI сообщил о рекордных доходах крупнейших производителей оружия в 2024 годуИтальянский пианист Антонио ди Кристофано выступит с сольным концертом в Ереване и проведет мастер-классы для армянских пианистов Почему Арман Татоян не участвовал в слушаниях по делу политзаключённых? «Паст»Просто решили не возбуждать уголовное производство — и… всё. «Паст»Где искать следы отмывания денег? «Паст»Индийский миллиардер привезёт свои редкие Rolls-Royce на ралли классических автомобилей в ОАЭФильм про адвоката Армена Мерджяна покажут на DOC NYCПесков: Россия ведёт переговоры по урегулированию на Украине только с СШААндрей Ермак подал в отставку с должности главы офиса президента УкраиныАрмянские спортсмены завоевали четыре медали на Сурдолимпийских играх 2025 в ТокиоСША намерены пересмотреть грин-карты, выданные лицам, иммигрировавшим из 19 странДвое военнослужащих-контрактников пострадали в результате взрыва мины в ВарденисеПолицейский на автостоянке Первопрестольного Эчмиадзина заснял номерной знак одной из машин
Самое популярное