Հայաստանի իշխանությունները հրաժարվում են երկրորդ պետությունից
ՎԵՐԼՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐNg.ru-ն գրում է, որ Ինքնահռչակ Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության ներկայացուցիչները պնդում են, որ
հունվարի 1-ից իրենց կազմավորումը չի դադարելու գոյություն ունենալ։ ԼՂՀ նախագահի խորհրդական
Վլադիմիր Գրիգորյանը, մասնավորապես, ասել է, որ դրա համար հիմք է հանդիսացել իր ղեկավար Սամվել
Շահրամանյանի հոկտեմբերի 19-ի հրամանագիրը, ըստ որի բոլոր պաշտոնյաները, այդ թվում
պատգամավորները, նախարարները և դատավորները, շարունակելու են աշխատել կամավոր հիմունքներով,
այսինքն անվճար։ Ի պատասխան Հայաստանի իշխանությունները «երկրորդ հայկական պետության»
պաշտպաններին սպառնացել են քրեական հետապնդումով։
«Արցախը լուծարվում է միայն համաժողովրդական հանրաքվեի միջոցով, և ոչ մի անձ, նույնիսկ նախագահը,
նման լիազորություններ և իրավունքներ չունի հանրապետությունը լուծարելու համար,- ընդգծել է Գրիգորյանը
հայկական լրատվամիջոցներից մեկին տված հարցազրույցում,- չկան իրավական ապացույցներ, որ Արցախի
պետական մարմինների գործունեությունը կարող է վտանգ ներկայացնել Հայաստանի Հանրապետության
անվտանգությանը... Մենք ակտիվորեն աշխատելու ենք միջազգային հանրության հետ, որպեսզի մի օր
հնարավորություն ունենանք վերադարձնել ազատ, անկախ Արցախի Հանրապետությունը»։
Գրիգորյանի բացահայտումները առաջացրել են ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանի թիմի սուր արձագանքը։
«Սամվել Շահրամանյանն ո՞վ է, որ Երևանում հրամանագիր ստորագրի: Հայաստանում կա մեկ իշխանություն:
Դրան հակադրվող կամ դեմ պայքարող ցանկացած նախաձեռնություն կդիտվի որպես հակապետական
գործունեություն և կհամարվի օրենքից դուրս և ենթակա կլինի պետության կողմից խստագույն
պատժամիջոցների։ Հայաստանին ռազմական նոր սադրանքի մեջ ներքաշել ցանկացողների բոլոր ծրագրերը
կխափանվեն, իսկ դրա հեղինակները խստագույնս կպատժվեն»,- ասել է իշխող «Քաղաքացիական
պայմանագիր» խմբակցության քարտուղար Արթուր Հովհաննիսյանը։
Իր հերթին, խորհրդարանի պատգամավոր Լիլիթ Մինասյանն ասել է, որ «Ղարաբաղի հանձնումը» ստորագրված
է, հետևաբար մնացած բոլոր փաստաթղթերը, որոնք Շահրամանյանը ստորագրում է Երևանում, իրավական ուժ չունեն։ «Բացի սադրիչ լինելուց, դրանք ոչ մի օգուտ չեն տալիս։ Իսկ Հայաստանի անվտանգության դեմ
ուղղված ցանկացած սադրանք պետք է խիստ իրավական պատասխան ստանա իրավապահ մարմինների
կողմից»,- ասել է նա։
«Եթե, ըստ որոշ խելացի մարդկանց, Լեռնային Ղարաբաղի ինստիտուտները շարունակեն գործել, ապա միգուցե նրանք իրենց վրա վերցնեն Լեռնային Ղարաբաղի 315 միլիարդ դոլար պարտքը հայկական բանկերին, որը Հայաստանի կառավարությունը ստիպված եղավ վերցնել,– խորհրդարանում հարց է բարձացրել մեկ այլ
խորհրդարանական՝ Արուսյակ Ջուլհակյանը։
Արդյունքում Գրիգորյանը ստիպված է եղել հայտարարել, որ այն ամենը, ինչ ասել է հարցազրույցում, իր
անձնական կարծիքն է։ Բացի այդ, նա հրաժարական է տվել։ Սակայն ԼՂՀ-ն, ըստ ամենայնի, չի վերանա 2024
թվականի հունվարի 1-ին։
Հայ քաղաքագետ Տիգրան Քոչարյանը նշել է, որ Փաշինյանին առաջին հերթին անհրաժեշտ էր ԼՂՀ-ի
լուծարման մասին հրամանագիրը Լեռնային Ղարաբաղի փլուզման պատասխանատվությունը տեղական
իշխանությունների ուսերին դնելու համար։ Այդ առումով վարչապետը տարբեր կերպ փորձում է ահաբեկել
Շահրամանյանին, որպեսզի նա ավարտին հասցնի սկսած գործը։ «ԼՂՀ նախագահին ասում են, որ եթե Արցախը չլուծարվի, նրա նախկին ղեկավարները, որոնք այժմ գտնվում են ադրբեջանական բանտում, երբեք ազատ չեն արձակվի։ Բացի այդ, տեսականորեն կարելի էր քրեական գործ հարուցել Ադրբեջանին սադրելու միջոցով Հայաստանի տարածքային ամբողջականությանը սպառնալու համար... Ինչպես ասում են, եթե կա մարդ՝ գործ կլինի»,- «ng.ru»-ին ասել է Քոչարյանը։
Ըստ փորձագետի, եթե Շահրամանյանը մինչև հունվարի 1-ը հստակ և կտրուկ չհայտարարի ԼՂՀ-ի
պահպանման մասին, Փաշինյանը կասի, որ «երկրորդ հայկական պետություն» չկա, և դրա մեղավորը իր
ղեկավարությունն է։ Նախ Ստեփանակերտում հրամանագիր արձակեցին ինքնահռչակ հանրապետության
լուծարման մասին, իսկ հետո երեք ամիս ոչինչ չարին դա չեղարկելու համար։ Միաժամանակ, Քոչարյանը
էական չի համարում Լեռնային Ղարաբաղի համար պայքարի շարունակման պատճառով Հայաստանի վրա
սպրդող ադրբեջանական սպառնալիքի մասին փաստարկը, քանի որ եթե Բաքուն ցանկանա կգտնի
հակամարտությունը սրելու բազմաթիվ հնարավորություններ՝ անկլավներ, Զանգեզուրի միջանցք և այլն:
Իր հերթին, ադրբեջանցի քաղաքագետ Իլգար Վելիզադեն «ng.ru»-ին ասել է, որ սկզբունքորեն իր երկրի
տարածքային ամբողջականության վերականգնումը բավական է, բայց կա մի նրբերանգ. «Բաքուն չի հիմնվում
կասկածելի մարդկանց կասկածելի հրամանագրերի վրա։ Շահրամանյանը ոչ ոք է, նա նույնիսկ հասարակական կազմակերպություն չի ղեկավարում: Մյուս կողմից, տագնապալի ախտանիշ կարելի է համարել ԼՂՀ-ի պահպանման ծրագիրը։ Երրորդ կողմը կարող է օգտվել այդ հանգամանքից միջամտելու Հարավային Կովկասի գործերին»,- պարզաբանել է Վելիզադեն։
Նա նաև ասել է, որ 2024 թվականին ԼՂՀ-ի պահպանումը չի խանգարի խաղաղության պայմանագրի
ստորագրմանը, այլ կարող է փաստաթուղթը վերածել ֆիկցիայի։ Օրինակ, Հայաստանը ստիպված կլինի
մոռանալ «աշխարհի խաչմերուկ» կառուցելու իր ծրագրի մասին։
Նյութը հրապարակման պատրաստեց Կամո Խաչիկյանը