Թուրքիան և Հայաստանը քննարկել են Կարս-Գյումրի երկաթուղային ծառայության վերականգնման հարցը
ՔԱՂԱՔԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆԹուրքիայի և Հայաստանի հատուկ ներկայացուցիչները բանակցություններ են վարել Կարս-Գյումրի երկաթուղային ծառայության վերականգնման վերաբերյալ, գրում է trans.ru-ը: Եթե երկու երկրների միջև երկաթուղին վերսկսի աշխատանքը, և եթե Ադրբեջանը նույնպես միանա նախագծին, ապա դա կբացի Ասիայի և Եվրոպայի միջև այլընտրանքային ճանապարհ և կարագացնի այդ ճանապարհով ապրանքների մատակարարումը: Ադրբեջանն ավելի վաղ վերացրել էր իր տարածքով դեպի Հայաստան ապրանքների տարանցման սահմանափակումները: Աշխատանքներ են տարվում նաև Ադրբեջանին Նախիջևանի հետ Հայաստանի միջոցով կապող տրանսպորտային միջանցք ստեղծելու ուղղությամբ, որը կապահովի մուտք դեպի Թուրքիայի հետ սահման:
«Երկու երկրների համապատասխան գերատեսչությունների ներկայացուցիչները հանդիպել են 2025 թվականի նոյեմբերի 28-ին Թուրքիայի և Հայաստանի միջև գտնվող Աքյաքա/Ախուրիկ սահմանային անցակետում և Հայաստանի Շիրակ քաղաքում և անցկացրել են Կարս-Գյումրի երկաթուղու վերականգնման և շահագործման հանձնման վերաբերյալ տեխնիկական քննարկումների երկրորդ փուլ», - ասվում է Թուրքիայի արտաքին գործերի նախարարության հայտարարության մեջ: Այնտեղ պարզաբանվել է, որ հանդիպումը տեղի է ունեցել «Թուրքիայի և Հայաստանի միջև հարաբերությունների կարգավորման գործընթացի շրջանակներում հատուկ ներկայացուցիչների միջև նախկինում ձեռք բերված համաձայնությունների շրջանակներում»։
Նշենք, որ Թուրքիայի և Հայաստանի միջև ներկայումս դիվանագիտական հարաբերություններ հաստատված չեն, սակայն կողմերը ներկայումս հանձնառու են իրավիճակը կարգավորելուն։
Մասնավորապես, դեռևս 2023 թվականի հունվարին Թուրքիան թույլ տվեց հայկական ավիաընկերություններին բեռներ տեղափոխել իր օդային տարածքով։ Միաժամանակ, երկու երկրների միջև բանակցություններ են ընթանում ցամաքային սահմանը բացելու վերաբերյալ, սակայն, սկզբնական շրջանում միայն այլ երկրների քաղաքացիները, ինչպես նաև դիվանագիտական անձնագրեր ունեցող անձինք կկարողանան անցնել այն։
Մյուս կողմից, Հայաստանի և Ադրբեջանի միջև հարաբերությունները նույնպես ջերմանում են։ Այս տարվա հոկտեմբերին Ադրբեջանը վերացրեց իր տարածքով դեպի Հայաստան բեռների տարանցման բոլոր սահմանափակումները։ Ավելին, աշխատանքներ են տարվում այսպես կոչված Զանգեզուրի միջանցքի ստեղծման ուղղությամբ, որն անցնում է Հայաստանով և կապում է Ադրբեջանը Նախիջևանում գտնվող իր անկլավի հետ՝ ապահովելով մուտք դեպի Թուրքիայի հետ սահման։ Այսպիսով, կա մեծ հավանականություն, որ Ադրբեջանը նույնպես կմիանա Հայաստանի և Թուրքիայի միջև երկաթուղային հաղորդակցության վերականգնման գործընթացին։ Սա հնարավորություն կտա գործարկել Բաքու-Գյումրի-Կարս երկաթուղին, որը կդառնա Տրանսկասպյան երթուղու մի մասը կրճատելով ասիական և եվրոպական երկրների միջև ապրանքների տեղափոխման հեռավորությունը։ Ներկայումս Բաքու-Թբիլիսի-Կարս երկաթուղին է Տրանսկասպյան երթուղու հիմնական երթուղին, որը անցնում է Վրաստանի տարածքով, բայց ունի ավելի երկար շրջանցիկ ճանապարհ։
Նյութը հրապարակման պատրաստեց Կամո Խաչիկյանը
www.1or.am