ՔԱՂԱՔԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆ ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆ ՄՇԱԿՈՒՅԹ ՍՊՈՐՏ ՄԱՄՈՒԼԻ ՏԵՍՈՒԹՅՈՒՆ ՏՆՏԵՍՈՒԹՅՈՒՆ ՖՈՏՈ ՎԻԴԵՈ ՎԵՐԼՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ՊԱՏՄՈՒԹՅԱՆ ԱՅՍ ՕՐԸ ՄԻՋԱԶԳԱՅԻՆ ԱՄԵՆԱԸՆԹԵՐՑՎԱԾ ԻՐԱՎՈՒՆՔ


Ինչո՞ւ երբեք ուշ չէ չափահաս տարիքում լեզու սովորել. National Geographic

ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆ

Գաղափարը, որ լեզվի ուսուցումը լավագույնն է մինչև չափահաս դառնալը, քննարկման առարկա է: Նրանց համար, ովքեր ցանկանում են նոր լեզու սովորել, գործընթացը կարող է վախեցնել, հատկապես մեծահասակների համար, գրում է National Geographic-ը, գրում է centralasia.media-ն։

Երկար ժամանակ համարվում էր, որ որքան շուտ եք սովորում նոր հմտություններ, այնքան ավելի հեշտ է դա ստացվում: Այն գաղափարը, որ տարիքը կարող է հսկայական դեր խաղալ մարդու լեզուն սովորելու ունակության մեջ, պատճառներից մեկն է, թե ինչու վաղ մանկությունը ժամանակին համարվում էր երկրորդ լեզվի հետ ծանոթանալու լավագույն ժամանակը: Բայց այն հարցը, թե արդյո՞ք  դա ճիշտ է, ակտիվորեն քննարկվում է գիտական հանրությունում:

Ցավոք, այդ գաղափարը նպաստել է տարեց մարդկանց նոր քերականության, շարահյուսության և իմաստաբանության արագ հարմարվելու ունակության վերաբերյալ կասկածների առաջացմանը, և նման կերպ կանխել բազմաթիվ հավանական պոլիգլոտների առաջացումը:

Հետազոտությունները ցույց են տալիս, որ մարդու ուղեղը բարդ օրգան է, որն ընդունակ է մշտական էվոլյուցիայի, և սեռական հասունացումից հետո այն ունի ուսուցման ավելի բարձր մակարդակի ներուժ, ուղղակի մեծերն ու երեխաները պարզապես տարբեր կերպ են կլանում և սովորում տեղեկատվությունը:

«Հետազոտությունները ցույց են տալիս, որ մեծահասակներն ամեն ինչում ավելի լավ են սովորում, քանի որ ունեն լավ ինքնակարգավորում, նպատակաուղղվածություն, երբ ուզում են ինչ-որ բան սովորել, - ասել է Լուրդես Օրտեգան՝ Ջորջթաունի համալսարանի լեզվաբանության պրոֆեսոր, ով խոսում է չորս լեզուներով,- ամբողջ աշխարհում մեծահասակները տարբեր աստիճանի են հասնում լեզվի իմացության, սահունության և ունակության, բայց դա սահման չունի»:

Նշենք, որ ըստ ԱՄՆ մարդահամարի բյուրոյի ԱՄՆ-ի բնակչության մոտ 20 տոկոսը խոսում է անգլերենից բացի այլ լեզվով, համեմատած եվրոպացիների 59 տոկոսի հետ, ովքեր կարող են խոսել առնվազն երկրորդ լեզվով: 

Մարդկանց մեծամասնության համար կարող են տարիներ պահանջվել օտար լեզվի իմացության հասնելու համար, ասում է Օրտեգան: Ըստ օտարերկրյա ծառայության ինստիտուտի (FSI), լեզվի ուսուցման գործընթացի վրա ազդում են այնպիսի գործոններ, ինչպիսիք են մարդու բնական կարողությունները, նախկին լեզվական փորձը և դասերի հաջորդականությունը: FSI-ն պնդում է, որ այն լեզուները, որոնք բնիկ անգլիախոսները կգտնեն իրենց լեզվին նման, ինչպիսիք են իսպաներենը կամ ֆրանսերենը, կարելի է սովորել համեմատաբար արագ՝ մոտ 24-ից 30 շաբաթվա ընթացքում: Ի հակադրություն այն լեզուները, որոնք ունեն զգալի մշակութային տարբերություններ անգլերենից, ինչպիսիք են հունարենը կամ ռուսերենը, կպահանջեն մոտ 44 շաբաթ: Ուսուցման ժամանակը կարող է կրկնապատկվել այն լեզուների համար, որոնք համարվում են բացառիկ դժվար, ինչպիսիք են արաբերենը կամ մանդարիներենը:

Նման գնահատականներն արտացոլում են խիստ ուսուցման մոդել՝ ֆիքսված ժամերով, որոնք անցկացվում են շաբաթական մի քանի օրվա ընթացքում, ասել է Օրտեգան: Անհնար է և դժվար է ակնկալել, որ մեկ մարդ ինքնուրույն հետևի նման խիստ ժամանակացույցին, մանավանդ որ լեզուների ուսուցման հավելվածների աճը, ինչպիսիք են Babbel-ը և Duolingo-ն, ընդլայնել են օտարերկրյա կրթության հասանելիությունը մարդկանց ժամանակ և վստահություն տալով կոնկրետ նպատակներին հասնել իրենց սեփական տեմպերով:

«Ոչ ոք չի կարող նոր լեզու սովորել որպես չափահաս, եթե չսիրի այն և չդարձնի այն իր կյանքի մի մասը, - ասում է Օրտեգան,- տեսականորեն դա հիանալի է, բայց դրա համար պետք է պատճառ ունենալ և դրա մեջ ներդրումներ անելու ժամանակ ունենալ»:

Այնուամենայնիվ, երեխաները և մեծահասակներն ունեն իրենց յուրահատուկ ուժեղ և թույլ կողմերը, երբ խոսքը վերաբերում է նոր կապերի ըմբռնմանը: Երեխաները հակված են սովորել նոր լեզուներ ավելի ինտուիտիվ, կարող են ավելի շատ հնարավորություններ ունենալ խաղալու և փորձելու նոր լեզուներ, և կարող են հարմարվել առանց թարգմանչական հավելվածների կամ այլ ռեսուրսների օգնության: Մեծահասակները կարող են օգտագործել անհատական ռազմավարություններ՝ իրենց լեզվի ուսուցման փորձի համար, օրինակ ստեղծել իրենց սեփական հիշողության համակարգերը կամ վիզուալիզացիայի տեխնիկան:

 «Երկլեզու լինելը ճանաչողական առավելություններն ունի, - ասել է Չիկագոյի համալսարանի հոգեբանության պրոֆեսոր Բոազ Քեյսարը, - որքան շատ լեզուներ եք ուսումնասիրում, այնքան ավելի շատ եք հասկանում, թե որքան կարևոր է լեզուն մեր կյանքում: Չնայած մենք դա ընդունում ենք որպես ինքնին տրված»:

Մեծահասակների համար հնարավոր առավելությունները ներառում են հիշողության բարելավումը և ավելի լայն բառապաշարի ձեռքբերումը, իրականում, շատ ուսումնասիրություններ ցույց են տալիս, որ չափահաս տարիքում մեկ այլ լեզու սովորելը կարող է նույնիսկ օգնել կանխել դեմենցիան, ասել է Քեյսարը:

Թեև լեզվական կապը հիանալի գործիք է մարդու սոցիալական ցանցն ընդլայնելու համար, այնուամենայնիվ, դեռևս առկա է հետազոտությունների պակաս այն մարտահրավերների վերաբերյալ, որոնց բախվում են տարեցները, երբ փորձում են նոր լեզու սովորել: Այնուամենայնիվ, ձեր լեզվից բացի այլ լեզու հայտնաբերելը կարող է շատ լավ պարգևատրվել: Այս պարգևներից առավելագույնը ստանալու լավագույն միջոցն այսօրվանից սկսելն է:

Նյութը հրապարակման պատրաստեց Կամո Խաչիկյանը

www.1or.am

Historical Dates ՊԱՏՄՈՒԹՅԱՆ ԱՅՍ ՕՐԸ
Most Popular